Veelgestelde vragen
Heb je een vraag? Dan kan je steeds een kijkje nemen in onze rubriek met veelgestelde vragen.
Heb je geen antwoord gevonden op je vraag? Neem dan contact op met onze klantendienst. We helpen je graag verder.
Webshop
Kan ik mijn producten online bestellen op deze site?
Natuurlijk. Met HandyHome bieden wij een zeer uitgebreid assortiment aan verbouwingsdecoratie- of tuinartikelen aan. In totaal hebben wij meer dan 20.000 artikelen op voorraad in onze winkel. Een zeer groot deel van deze artikelen vind je ook terug in onze webshop en kan je online bestellen. Wil je snel intekenen op één van onze superpromo's, of genieten van onze stunts van de maand, aarzel dan niet, en bestel het snel online op onze webshop. Je kan het product afhalen in onze winkel, of laten leveren op een adres naar keuze.
Welke prijzen worden gehanteerd op de webshop?
Op onze webshop hanteren wij dezelfde prijzen als in onze winkel in Oudenaarde. Enkele in de kost van de transport kan er soms een verschil zitten, maar dat heeft te maken met het verschil in transport-service. Wij monitoren continu de prijzen van onze artikelen en vergelijken deze met andere aanbieders. Als lid van de Meno Group enerzijds, maar ook van Bouwpunt anderzijds, voor wat betreft de bouwmaterialen, genieten wij van een enorm aankoopvolume bij onze leveranciers, waardoor wij u op elk moment scherpe prijzen en zeer aantrekkelijke aanbiedingen kunnen garanderen.
De prijzen worden continu gesynchroniseerd tussen onze kassa in de winkel, de prijsetiketten in de winkel en onze webshop. Geen onaangename verrassingen bij ons, en in volle transparantie.
Ziet u voor een bepaald artikel toch een goedkopere prijs bij onze Belgische concurrenten, geef het ons gerust door en wij zoeken het verder uit en belonen u met een compensatie.
De onafhankelijke organisatie Test Aankoop heeft onlangs een vergelijkende prijsstudie gedaan in de DHZ sector, en HandyHome kwam daar als beste uit. U kan bij ons gemiddeld 30% - met uitschieters tot 80% - besparen op de alledaagse klusmaterialen. De studie kan je hier terugvinden. Zo hoort u het ook eens van een ander.
Hoe zie ik of artikelen op voorraad zijn?
De artikelen die op voorraad zijn, worden aangeduid met een groen bolletje in de rechterbovenhoek van de foto thumbnail. Als de artikelen niet meer op voorraad zijn, wordt dit aangeduid met een oranje bolletje. Ook op de detail pagina van het artikel, kan je zien of het artikel op voorraad is in de winkel, of niet.
Bij gegroepeerde artikelen (zoals bijv. de kleren waar de verschillende maten worden gegroepeerd in 1 artikel), wordt het niet op de thumbnail aangeduid, maar bij elke variante apart.
De voorraadaanduiding gebeurt op basis van de situatie bij ons in de winkel en wordt voortdurend geupdated. Maar op drukke momenten kunnen we niet uitsluiten dat de producten in de winkel toch al uitverkocht zijn, terwijl dit op de webshop nog steeds als voorradig wordt aangeduid. Indien u dergelijke producten zou bestellen, wordt u hiervan op de hoogte gebracht, en worden deze artikelen bijbesteld.
Worden de goederen ook naar buitenland geleverd?
Ja zeker. We leveren bestellingen naar Nederland, Groot-Hertogdom Luxemburg en Frankrijk
U heeft problemen met de webshop?
Om optimaal gebruik te kunnen maken van onze webshop, adviseren wij om de laatste versie, van een ondersteunde browser te gebruiken, zoals bijv. Google Chrome, Firefox of Safari.
Onze site gebruikt de nieuwste technologieën en deze kunnen problemen geven bij browsers zoals Microsoft Explorer en Microsoft Edge die niet meer ondersteund worden.
Onze site gebruikt ook JavaScript, en dit moet door uw browser ook zeker ondersteund worden.
Achtergrondinformatie bij producten
Wat zijn de IP beveiligingsklassen?
De IP beveiligingsklasse, ook wel International Protection Rating, is een codering voor elektrische apparatuur welke staat voor de mate van beveiliging van het betreffende apparaat. De code geeft aan in hoeverre het elektronische apparaat of behuizing is beveiligd tegen eigen schade of eventueel gevaar voor de gebruiker. U vindt deze IP-code op het apparaat zelf of in de handleiding. In de relevante gevallen, vernoemen wij ook op onze website de beschermingsklasse.
De IP beveiligingsklasse wordt aangegeven door een getal met 2 cijfers. Het eerste en tweede cijfer duiden op een specifieke beveiliging, zoals in onderstaande tabel
1e cijfer |
Bescherming |
Betekenis |
x |
Geen bescherming |
- |
1x |
Grote voorwerpen |
Bescherming tegen plotseling, oppervlakkig contact met de hand. Beschermd tegen binnendringen van vaste voorwerpen die groter zijn dan 50 mm |
2x |
Middelgrote voorwerpen |
Bescherming tegen vingeraanraking . Alleen veilig voor aanraking met meetapparatuur. Beschermd tegen binnendringen van vaste voorwerpen welke groter zijn dan 12,5 mm |
3x |
Kleine voorwerpen |
Bescherming tegen aanraking met gereedschap. Veilig voor aanraking alleen voor meetapparatuur. Beschermd tegen binnendringen van vaste voorwerpen welke groter zijn dan 2,5 mm |
4x |
Spitse voorwerpen |
Bescherming tegen aanraking met gereedschap. Beschermd tegen aanraking met een draad. Beschermd tegen indringen van vaste voorwerpen welke groter zijn dan 1 mm |
5x |
Stofbescherming |
Veilig voor aanraking door de geheel gesloten behuizing. Niet compleet beschermd tegen stof, maar voldoende bescherming om goed te blijven functioneren |
6x |
Stofvrij |
Aanrakingsveilig door geheel gesloten behuizing. Complete bescherming tegen stof |
2e cijfer | Bescherming | Betekenis |
x | Geen bescherming | - |
x1 | Drupdicht Type I | Geen schade bij blootstelling aan verticale waterdruppels |
x2 | Drupdicht Type II | Geen schade bij druppels welke onder een hoek van 15° vallen |
x3 | Spatdicht | Geen schade wanneer besproeid (10 l/min) onder een hoek -60° tot 60° |
x4 | Plensdicht | Geen schade wanneer besproeid (10 l/min) |
x5 | Sproeidicht | Geen schade wanneer besproeid (12,5 l/min) |
x6 | Waterbestendig | Geen binnendringen van water wanneer bespoten (100 l/min) |
x7 | Dompeldicht | Geen binnendringen van water wanneer ondergedompeld (30 min op 1 m) |
x8 | Waterdicht | Blijft bruikbaar onder water mits onder opgegeven omstandigheden |
x9 | Vochtdicht | Blijft bruikbaar bij een vochtigheidsgraad van meer dan 90% of besproeien onder hoge druk |
Hoe kies ik de juiste spade?
Spades bestaan in veel soorten, vormen, uitvoeringen en prijsklassen. Dat maakt het niet gemakkelijk om de juiste spade te kiezen wanneer u in de winkel staat of online op zoekt bent.
Deze tips helpen u alvast op weg zodat u heel lang zal kunnen genieten van uw nieuwe spade.
Bekijk ook hier de verschillende types van spaden : InfoSpades.pdf
1. Grondsoort
Welke grondsoort heeft uw tuin? Een tuin omspitten doet men onder andere om de grond luchtiger te maken en de waterdoorlaatbaarheid te verbeteren. Daarom moet men in zware grond dieper spitten dan in lichte.
Voor een zware harde grond, zoals klei, kiest u best een smallere lange gesmede spade met een iets dikker blad. Voor een zachte grond, zoals zand, gebruikt u best een korte maar brede spade.
DUL OF VEER?
De dul of veer is het stalen gedeelte aan de spade waarin de steel bevestigd is. Het maakt de overgang van het spadeblad naar de steel. Bij een veerspade zit de steel bovenaan het blad met een klinknagel stevig geklemd tussen de veren. Bij het zwaardere werk of in zware grond hanteert u dus best een veerspade. Een open dul of ronde huls is een eenvoudigere en lichtere manier van steelbevestiging en is dus perfect voor licht werk.
Soms verkiest men ook een spade met lange zwanenhals. Hierbij zit de steel dieper in de dul waardoor de kans op steelbreuk klein is.
2. Gebruik
Een belangrijke vraag bij de keuze van een spade is natuurlijk waarvoor u ze zal gebruiken. Het gebruik heeft een grote invloed op de vorm, lengte en afwerking van de spade.
Met een spade kan u namelijk een gat, sleuf of greppel graven, wrikken en hakken of een deel van uw tuin omspitten.
Spitten en graven
Bij het spitten gebruikt u best een tuinspade. Dankzij een relatief recht blad is deze vooral geschikt om te spitten. In zware grond gebruikt u best een iets langere smalle spade, in lichte grond een kortere brede spade.
Er zijn tuinspades met een bladdikte van 3mm voor het werk in zwaardere grondsoorten en er zijn er met een bladdikte van 2,5mm voor lichte of zachte bodem.
Wenst u uw gazon en plantenborders af te boorden dan kiest u best voor een graskantsteker met afgeronde vorm (halve maan). U kan ook een spade gebruiken maar door zijn gebogen snede onderaan zal het moeilijk zijn om een mooie rechte lijn te bekomen.
Voor het lichte werk is er de damesspade die een iets kleiner blad heeft en hierdoor minder weegt en makkelijker hanteerbaar is.
Dankzij zijn vele toepassingsmogelijkheden is een tuinspade een echte multi-tool en meteen ook de basis van je tuingereedschap.
Graven van een plantgat of geulen rond struiken en bomen
Gebruik de boomspade voor het uitgraven van struiken en bomen om ze met een grote kluit te verplanten. Met haar lang smal blad met een bladdikte van 3,5mm is een plant- en boomspade ideaal voor dit stevige werk. Met haar scherpe snede onderaan worden wortels van planten heel gemakkelijk doorgesneden. De allerbeste boomspades zijn die met een volle glasvezelsteel (Fibersteel). Deze steel is tot 10 keer sterker dan een gewone houten steel en kunnen de zware krachten weerstaan die gepaard gaan met dit zware werk.
Graven van diepe geulen of kabelsleuven
Grondwerkspades hebben een ideale vorm voor het graven van diepe geulen of sleuven. Ze hebben een lang, relatief smal blad met een bladdikte van 2,5-3 mm en een scherpe snede onderaan om vlot door de grond te gaan.
3. Steel
Steellengte
Controleer de lengte van de steel want dat is heel belangrijk. Is de steel te kort dan belast dit de rug, is de steel te lang dan komen de schouders teveel onder druk te staan.
Materiaal van de steel
Goede spadestelen worden uit rechtdradig essenhout vervaardigd, gladgepolijst en nadien gevernist of gewaxt. Dat beschermlaagje maakt de steel gladder, wat een aangenamer gevoel geeft en de vochtinwerking van regen of zweet tegenhoudt. Hierdoor gaat de steel langer mee.
Een steel in essenhout is heel sterk en licht buigzaam waardoor die veel minder snel zal breken. Bij een goede essensteel lopen de nerven rechtdradig over de volledige lengte van de steel. Het is precies aan die lange nerven dat u essenhout herkent.
Bij de reeks Polet Traditional zijn de houten stelen van hickory hout gemaakt. Dit is hout van een soort notelaar die bijzonder sterk en veerkrachtig is. Heel geschikt voor het zwaardere werk.
Wenst u een spadesteel die zo goed als onbreekbaar is? Koop dan een spade met een fiberglassteel. Deze zijn tot 10x sterker dan hout maar zijn wel een stuk duurder.
De keuze hiervan hangt dus af van de toepassing waarvoor u de spade wenst te gebruiken en of u bereid bent om de meerprijs te betalen.
Dikte van de steel
Net als het materiaal is de dikte van de steel natuurlijk ook belangrijk voor de stevigheid.
Zo heeft de steel van een damesspade een diameter van 38mm. Een tuinspade heeft reeds een steel met een diameter van 41mm, terwijl een steel van een boomspade die meer krachten moet weerstaan, al een diameter heeft van 44mm.
Koop dus zeker geen spade met een te dunne steel wanneer u van plan bent om zwaar werk te verzetten. Koop echter ook geen te dikke steel als dat niet nodig is want dat is ook extra gewicht om te heffen.
Keuze van het handvat
Er zijn verschillende soorten handvaten: T-handvat, D-handvat of een bolsteel.
Kies vooral een soort die goed in uw hand ligt. Uiteindelijk brengt u via het handvat kracht over op de spade. Kies dus zeker voor een model waarbij het handvat niet zal loskomen na korte tijd. Hiervoor is een T-handvat met ingewerkte pen, geniet en nog eens gelijmd de beste kwaliteit.
Het T-handvat wordt het meeste genomen omdat dit comfortabel in de hand ligt met minder kans op blaren of pijnlijke handen. Met een D-handvat is het makkelijker om te scheppen want er zit geen steel in de weg waardoor de greep kan draaien in uw hand.
De keuze van het soort handvat is soms ook heel regio gebonden. Het D handvat is bijvoorbeeld heel populair in de Westhoek en in het Waasland.
4. Spadeblad
Naast de grootte en vorm van het spadeblad is de dikte heel belangrijk. Te dun en de spade zou kunnen plooien. Voor het stevige werk neemt u dus best een spadeblad van 3-3,5mm, uit hoogwaardig gelegeerd staal, waarbij het blad gehard is tot aan de uitloop van de dul. Het is ook gladgepolijst voor een minimale wrijvingsweerstand.
Handgesmede spadebladen zijn bovenaan dikker waar ze sterk moeten zijn en onderaan uitgesmeed zodat ze dunner en scherp zijn. Door te graven slijpt u als het ware het spadeblad en blijft het scherp.
Let zeker ook op de snede onderaan. Die moet fijn geslepen en scherp zijn en op de juiste manier gehard dat garandeert een hoge slijtvastheid.
5. Voettreden op het blad
Bij zware grond zijn voettreden heel handig om de spade vlot in de grond te duwen. U heeft ook minder kans op schade aan de schoenen of een kwetsuur door weg te glijden. Bij lichte grond is dat dan weer minder nodig omdat de spade vlotter in de grond gaat.
6. Bepaal uw budget
De afwerking en uitvoering van een spade heeft natuurlijk effect op de prijs die u er moet voor betalen. Daarom is het belangrijk om goed te weten waarvoor en hoeveel u de spade zal gebruiken. Heeft u een kleine tuin en maar af en toe een spade nodig of eerder een grote tuin of bent u een professioneel gebruiker?
Denk aan de gezegde “goedkoop is meestal duurkoop”.
Algemeen
Wat is het verschil tussen Bouwpunt en HandyHome?
De firma Ottevaere Bouwmaterialen nv voert 2 assortimenten elk onder een eigen merknaam :
Bouwpunt Ottevaere : de specialist in bouwmaterialen, gaande van ruwbouw, dak, timmerhout tot afwerking, terrasbestrating en tegels voor uw interieur.
HandyHome Ottevaere : de specialist voor zowel de veeleisende klusser als de professionele klant die materiaal of gereedschap zoekt voor zijn of haar verbouwingsopdracht, schilderwerk, tuinonderhoud, en zo veel meer.
U kan dan ook in de HandyHome zowel artikelen terugvinden van Bouwpunt merk als van HandyHome, Meno of Ironside merk. Dit zijn allemaal topmerken van kwalitatieve producten die wij voor u uit geselecteerd hebben en die u de beste prijs-kwaliteit verhouding bieden.
Wie of wat is Handy Home?
Handy Home is de doe-het-zelf keten van de Meno groep en heeft in totaal 56 vestigingen, verspreid over het hele land. De Meno Group is de grootste aankoopcentrale in de DHZ-sector en de wereld van professionele gereedschappen in Belgïe. De firma Ottevaere Boumwaterialen nv is sinds 2009 lid van Meno Group en baat de zaak Handy Home Ottevaere uit in Oudenaarde.
Bent u vakman, ervaren doe-het-zelver, of houdt u van smaakvolle interieurinrichting? Neem dan een kijkje op onze website en ontdek ons assortiment kwalitatieve producten en hoogstaande service.
Klik hier om onze gebouwen en locatie te zien
Klik hier voor meer achtergrondinfo omtrent de firma Ottevaere Bouwmaterialen
Welke producten biedt HandyHome Ottevaere aan?
Wil je je kamers verven, je woning renoveren, je elektriciteit vernieuwen, je tuin onderhouden of een carport bouwen : bij HandyHome Ottevaere vind je de nodige materialen en degelijk advies. Onze HandyHome experts maken u wegwijs doorheen het uitgebreide productgamma en geven u alle nodige tips voor een succesvolle karwei.
HandyHome experts is geen loos begrip bij HandyHome Ottevaere : onze mensen hebben elk reeds vele jaren ervaring in de branche, die zij graag met u delen in onze winkel of online via onze helplijn.
Onze webshop bevat een groot deel van ons assortiment, maar (nog) niet alles. In onze winkel hebben we zelfs meer dan 20.000 producten op voorraad.
Daarnaast bieden wij op de site van HandyHome Ottevaere ook het assortiment van Bouwpunt Ottevaere aan: gaande van ruwbouwmaterialen, dakproducten tot afwerkingsproducten.
Wie is onze doelgroep?
Wij richten ons zowel op de professioneel als de veeleisende doe-het-zelver. De oorsprong van onze firma komt uit de bouw, en ons assortiment is dan ook sterk gefocused op de bouw en alle complementaire artikelen en materialen die u nodig heeft om uw project zo goed en efficiënt mogelijk af te werken. Of het nu gaat om een verbouwing van uw keuken, het aanleggen van de elektriciteit, het schilderen van uw slaapkamer, de herinrichting van uw badkamer of het onderhouden van uw tuin : bij HandyHome Ottevaere vind je de nodige materialen en het nodige advies.
Kan ik de promotiefolder toegestuurd krijgen?
Ja, natuurlijk. Wij geven minstens 1x per maand een folder uit, met onze promoties en aanbiedingen. Al onze klanten krijgen via email een aantal blikvangers uit onze folder, alsook een digitale kopie van onze folders.
Wil u toch liever nog een papieren exemplaar van onze folder. Geen probleem. Dat kan ook. Als geregistreerde klant op onze webshop, kan je aanduiden of je onze folders via de post wil ontvangen : niet via het reclamedrukwerk, maar op naam verstuurd. Als verantwoordelijke firma zijn wij bedacht op ons milieu en proberen wij de massa aan papieren folders zo efficiënt mogelijk in te zetten.
Nog niet geregistreerd, klik snel hier.
Online bestellen
Registratie en Activatie
Indien u nog geen klant bij ons, vragen wij om u te registreren. Dit is een éénmalige procedure, waarin we een aantal zaken vragen, zodat wij weten wie u bent, en waar het moet geleverd worden.
Particuliere en professionele klanten kunnen zich registreren bij ons. De velden aangeduid met een * zijn verplicht in te vullen. De andere zijn vrij.
Op moment van registratie, worden er 2 mails verstuurd naar het email adres dat u heeft ingegeven: (i) Mail met paswoord ter bevestiging van de registratie en (ii) Mail met activatie-link om uw account te activeren
Om het aankoopproces zo efficiënt mogelijk te laten verlopen, kan u onmiddellijk na de registratie, uw aankoop vervolledigen, zonder één van bovenstaande mails te bekijken. Maar als u nadien nog eens wil inloggen, dan moet u wel uw account eerst geactiveerd hebben, en uw paswoord ergens bewaard hebben.
Het gebeurt af en toe (vb bij Gmail of Hotmail email adressen) dat één van deze mails (of allebei) in de spam of folder met reclame/ongewenste mails terecht komen. Kijk zeker in deze folders, zodat u deze mails niet mist.
Waarom activatie?
Om te verhinderen dat anderen met uw email adres zich registreren op onze site, controleren wij de authenticiteit van elke inschrijving. Dit gebeurt via de activatie mail. Zolang een account niet geactiveerd is, zullen bepaalde zaken niet lukken als u inlogt op de site (vb wijzigen paswoord, ...)
Welke betaalmethodes aanvaarden wij?
De betalingen worden verwerkt door de transactieservers van onze betaalpartner Mollie B.V. Op die manier garanderen wij u een volkomen veilige en betrouwbare afhandeling van de betaling. De meest courante betaalmethodes voor elk van de markten waarin wij actief zijn, worden door ons aanvaard.
Hoe verloopt het bestelproces?
Nadat u de alle artikelen van uw bestelling aan uw bestelmandje heeft toegevoegd, klikt u op 'Afrekenen'.
Op dat moment vragen we u om in te loggen (indien u reeds geregistreerd bent) of om u te registreren (indien u een nieuwe klant bent).
Als geregistreerde klant, kan u eventueel uw klantgegevens nog aanpassen (facturatieadres en/of persoonsgegevens)
De volgende stap is het kiezen van de Leveringswijze. U heeft de keuze om de bestelling te komen ophalen in onze winkel in Oudenaarde of om het te laten leveren naar een adres van uw keuze. Reeds vroeger gebruikte leveradressen worden onthouden en kunnen snel opnieuw geselecteerd worden.
Nadat u de leveringswijze heeft gekozen, kan u eventuele promocodes, of code van cadeaubonnen ingeven. De waarde van deze promotiecode of cadeaubon wordt dan verrekend met het bedrag van uw bestelmandje.
Tenslotte klikt u op de knop Veilig betalen, en wordt u doorverwezen naar de site van onze 'betaalprovider'. In alle veiligheid kan u daar kiezen uit een lijst van verschillende betaalmogelijkheden. Eenmaal de betaling goedgekeurd, is uw bestelling definitief bevestigd, en zal u een bevestigingsmail ontvangen.
Als u gekozen heeft om de bestelling zelf af te halen, vragen wij om deze bevestigingsmail mee te brengen naar onze winkel, om op die manier zo snel mogelijk uw bestelling terug te kunnen vinden, en deze af te halen.
Als u gekozen heeft om de bestelling te laten leveren, zal BPost, onze eigen transportfirma of een derde partij de levering verzorgen. In geval van levering door BPost zal u in de mail een bevestigingscode van BPost krijgen, waarmee u de bestelling kan volgen op de site van BPost.
Als de producten te zwaar of te volumineus zijn, om met BPost verstuurd te worden, zal onze eigen transportfirma of een derde partij gespecialiseerd in pallet-transport de levering verzorgen. De mensen van onze dispatching zullen dan contact met u opnemen om concreet af te spreken wanneer de goederen best geleverd worden. Van zodra de bestellinge bij onze eigen transportdienst is ingepland, zal u via SMS op de hoogte gebracht worden van het exacte moment van levering, zodat u zich kan organiseren om de goederen te ontvangen.
Betaling via overschrijving (SEPA)
Een (SEPA) overschrijving (of overboeking) is de meest standaard manier van betalen. Iedereen met toegang tot internetbankieren heeft de mogelijkheid om op deze wijze te betalen.
Als u kiest voor overschrijving, krijgt u een scherm te zien met een betaalverzoek. Opgelet: dit is een overschrijving naar rekening van Mollie (onze dienstverlener voor online betalingen) en niet rechtstreeks op onze rekening.
U kan vervolgens direct inloggen in uw eigen vertrouwde bankomgeving om het bedrag over te maken, of u kan ervoor kiezen om het verzoek eerst naar uw e-mail te sturen en het later over te maken. Kiest u voor de e-mail, dan kan u er vanuit de e-mail alsnog voor kiezen om te betalen via een andere betaalmethode die is geactiveerd in uw websiteprofiel.
Zodra de betaling is geslaagd, ontvangt u een bevestiging van de bestelling vanuit onze webshop. In tegenstelling tot de andere betaalmethodes waarbij u onmiddellijk de bevestiging krijgt, van zodra de betaling is gebeurd, kan het bij een overschrijving een paar werkdagen duren, alvorens u de bevestiging krijgt. De tijd die nodig is voor de verwerking door uw bank en Mollie.
QR-code
Het overnemen van de juiste gestructureerde mededeling en rekeningnummer is natuurlijk wat foutgevoelig. Er is daarom ook een mogelijkheid om simpelweg een QR-code in te scannen en op deze manier te betalen.
Worden de goederen ook gemonteerd in geval van levering?
Als u kiest voor de goederen te laten leveren, worden deze niet gemonteerd.
Betaal ik extra om de goederen te laten leveren?
De verzendingskosten voor levering op een adres naar keuze hangen af van het type product dat u koopt, het gewicht, het volume en de aantallen. Deze kosten worden aangeduid bij het afrekenen van uw bestelmandje. Geen verrassingen op dat vlak.
Vanaf bepaalde bedragen, leveren wij gratis. Dit bedrag hangt af van het leveradres, het gewicht en het volume van de door u gekozen producten.
Meer info vindt u hier.
De geleverde goederen zijn beschadigd. Wat moet ik doen?
Als u een beschadigd product heeft ontvangen, dan neemt u zo snel mogelijk contact op met onze klantendienst. Wij zoeken dan met u naar een gepaste oplossing.
De contactgegevens vindt u onderaan elke pagina.
Ik heb mijn goederen nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?
Wij stellen alles in het werk om u op tijd te leveren, maar er kan steeds een onverwachte fout optreden.
1. U hebt geopteerd om de artikelen in de winkel te komen ophalen?
Wij stellen alles in het werk opdat de door u bestelde producten binnen het uur klaar liggen in de winkel. Wij informeren u via SMS of mail dat je bestelling klaar ligt. In geval van problemen, of vertraging, zullen wij u ook via telefoon of mail op de hoogte brengen en zullen u een nieuw tijdstip voorstellen waarop het product klaar zal liggen voor afhaling.
2. U hebt geopteerd om de goederen op een adres naar keuze te laten leveren?
De kleine pakjes worden in principe binnen een paar dagen geleverd. Als deze termijn is verstreken, en u heeft de bestelling nog niet ontvangen, gelieve dan contact op te nemen met onze klantendienst.
Voor de grotere pakken of paletten, zal de transportfirma u via SMS of mail op de hoogte brengen van een leverdatum. Als u niet binnen de normale levertijd wordt gecontacteerd, gelieve dan contact op te nemen met onze klantendienst.
Ingeval u reeds een leverdatum heeft afgesproken met de transporteur, maar de goederen zijn niet geleverd op die dag, gelieve dan ook zo snel mogelijk onze klantendienst te verwittigen.
Kan ik mijn on-line bestelde goederen retourneren?
Ja. Ingevolge het 'herroepingsrecht' geniet u als klant van de mogelijkheid om uw bestelling alsnog te annuleren en de goederen te retourneren. U kan binnen de 14 kalenderdagen, na de dag waarop u de bestelling heeft ontvangen, alsnog beslissen af te zien van (een deel van) uw aankoop en de goederen te retourneren.
Het volstaat aan te geven via een speciaal daartoe voorzien formulier, dat u de bestelling (of een deel ervan) wil retourneren. Wij vragen om alle toebehoren en ingesloten documenten (vb gebruiksaanwijzingen, etc..) terug te verpakken en in goede staat terug aan HandyHome Ottevaere te bezorgen.
Binnen een termijn van uiterlijk 14 kalenderdagen na ontvangst van de geretourneerde goederen, zal de waarde van deze goederen terugbetaald worden (inclusief de portkosten voor een standaard levering, maar excl eventuele portkosten voor levering door onze eigen transportfirma). Indien zou blijken dat de goederen beschadigd zijn, of dat er andere handelingen mee gebeurd zijn, dan diegene nodig om de aard, kenmerken en goed functioneren van de goederen vast te stellen, en waarvoor de klant aansprakelijk is, behouden we ons het recht om een bedrag van de waardevermindering af te houden van het terug te betalen bedrag.
Meer info omtrent de retournering van de goederen vindt u terug in onze Algemene Voorwaarden.